Pilnībā jaunā Kia Optima Eiropas specifikācija tiks atklāta Frankfurtes starptautiskajā automobiļu izstādē 2015. gada 15. septembrī.
Ceturtās paaudzes Optima, kas Eiropas tirgū nonāks 2015. gada ceturtajā ceturksnī, lepojas ar modernu, jaunu ārieni, drosmīgu salona uzbūvi, paredzot vairāk vietas katram pasažierim, kā arī dažādām jaunām tehnoloģijām un plašu piedziņas izvēļu klāstu. Jaunais modelis piedāvās uzlabotu un izsmalcinātāku braukšanu nekā iepriekšējais, taču saglabās sportisko tēlu, kas palīdzēja Optima kļūt par vienu no Kia pārdotākajiem modeļiem visā pasaulē.
Kia Optima spēlē nozīmīgu lomu Kia Motors Eiropa produktu līnijā, aizraujot ar zīmolu arvien lielāku klientu skaitu. Kopš 2011. gada, kad tika prezentēta 3. paaudzes Optima, auto ar savu oriģinālo izskatu, augstas kvalitātes salona apdari un “high- tech” tēlu, pircējiem piedāvā svaigu un atšķirīgu skatījumu uz D-segmenta iespējām.
Maikls Kols (Michael Cole), Kia Motors Eiropa galvenais izpilddirektors komentē: “Kad 2010. gadā uz globālās skatuves parādījās pašreizējā Kia Optima, tas nostrādāja kā katalizators nākamajiem pieciem gadiem, lai mainītu Kia produktu grupas būtību. Jaunā tehnoloģiju, dizaina un izsmalcinātības kombinācija mūsu modeļiem pievienoja plašāku perspektīvu un fundamentāli mainīja cilvēku attieksmi pret Kia zīmolu.”
Kols papildina: “Jaunā Optima saglabā savas priekšgājējas unikālo personību, taču papildu uzlabojumi ikvienā auto aspektā padara to vēl pievilcīgāku pircējam – gan individuālajiem patērētājiem, gan uzņēmumiem visa Eiropā. Tas patiešām piedāvā auto braucējiem kaut ko pavisam svaigu segmentā, kas parasti ir viens no konservatīvākajiem.”
Aizraujošs dizains un modernākās tehnoloģijas
Jaunās Kia Optima dizaina pievilcību Kia starptautiskā dizaina komanda panāca, saglabājot atlētisko iepriekšējās Optima tēlu, kas padarīja modeli populāru, bet, veicot arī pārliecinošu lēcienu uz priekšu, lai piesaistītu potenciālos pircējus, kas meklē ko atšķirīgu.
Radītā Kia prezidenta un galvenā dizainera Pītera Šraera (Peter Schreyer) stingrā uzraudzībā, jaunā Optima piedāvā reālāku ceļa izjūtu kā jelkad agrāk, ar mūsdienīgām virsbūves detaļām, spēcīgām plūdlīnijām un pagarinātu sedana siluetu.
Jaunās Optima revolucionārais izskats tika dizainēts vienlaikus funkcionāls un sportisks, pagarinot, paaugstinot un paplašinot arī visus tehniskos parametrus. Riteņu bāze ir palielināta par 10 mm līdz 2 805 mm, kopējais garums palielināts par 10 mm līdz pat 4 855 mm. Līdz ar to jaunais modelis ir par 25mm platāks (1 860mm) un 10 mm augstāks (1 465mm). Šīs izmaiņas padarījušas salonu ietilpīgāku, tagad tajā ir vairāk vietas gan pasažieriem, gan arī bagāžai. Raugoties no stilīguma perspektīvas, jaunie parametri devuši iespēju Kia dizaineriem radīt dinamiskāku un izstieptāku auto ārējo siluetu.
Nepārprotami atpazīstama kā Kia, jaunā Optima integrē arī zīmola raksturlielumu – “Tīģera deguna” radiatora restītes ar garākiem, platākiem un izstieptiem priekšējiem lukturiem. Automašīnas bamperis it kā apvijas priekšējiem miglas lukturiem, piešķirot auto apakšējai daļai lielāku apjomu un stabilāku, drošāku izskatu.
Profilā automašīnas stiklotā daļa saglabā ieslīpā A-balsta un nolaidenā C-balsta statņu konstrukciju, kas izceļ Optima sportiskā sedana izskatu. Aizmugurējie gaismas ceturtdaļlogi ir veiksmīgi novietoti priekšā iestrādātajam antispārnam. Plecu līnija ir kā turpinājums priekšējiem lukturiem, veidojot tīru, taisnu līniju, kas savieno priekšpusi un aizmuguri.
Rūpīgi veidotie durvju paneļi organiski iederas sānu uzbūvē, vēl vairāk vizuāli palielinot Optima apjomu. LED aizmugurējie lukturi apvijas ap auto sānu stūri un piešķir jaunajai Optima modernu, vieglu izskatu. Sportisko auto izskatu vēl vairāk paspilgtina izteiksmīgs aizmugurējais bamperis, kas papildināts ar sportisku gaisa difūzeri un ovālu izpūtēju.
Atraktīvais jaunizveidotais dizains padara ceturtās paaudzes Optima modeli par aerodinamiskāko uz šo brīdi. Jaunā Optima Eiropā būs pieejama kādā no deviņām krāsām, ar 16-18 collu diametra vieglmetāla diskiem.
Jaunā Optima tiks attīstīta arī turpmāk, papildinot tās ārējo dizainu un iedvesmojoties no Kia Sportspace konceptauto, kas tika demonstrēts 2015. gada Ženēvas starptautiskajā autoizstādē.
Jauns interjers ar modernu dizainu un augstas kvalitātes materiāliem
Smeļoties iedvesmu no plašā Kia modeļu klāsta, jaunā Optima piedāvā vēl izsmalcinātāku un vadītājam ērtāku salona apdari kā jebkad iepriekš, ar tādām tehnoloģijām un detaļām, kas parasti piederas klasi augstākām automašīnām. Jaunais salons radīts, pievēršot ļoti lielu uzmanību tieši detaļām, tādējādi sperot lielāko soli uz priekšu jaunā modeļa attīstībā.
Kia dizaina komanda, radot jauno Optima, fokusējusies uz viscaur modernu interjera izskatu un sajūtām, piedāvājot vienkāršāku un unificētāku dizainu kā iepriekš. Instrumentu panelis ir izvietots izteikti horizontālā plaknē, bet centrālā konsole izveidota platāka, veiksmīgi vizuāli paplašinot salonu.
Materiālu kvalitāte jaunajā Optima salonā, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, ir būtiski uzlabota, vairāk pielietojot mīkstos materiālus, tādus kā audums un āda dabiskās krāsās, visa salona apdarē. Gaumīgi metāliski akcenti visā salonā piešķir augstākas raudzes izskatu visam interjeram, tāpat rūpīgi piedomāts arī pie skaņu izolējošu materiālu integrācijas salona apdarē.
Auto kontrolpanelis ir sadalīts augšējā – “displeja” zonā un apakšējā – “kontroles” zonā, lai vadītājs varētu vienlaikus kontrolēt situāciju uz ceļa un vērot displeju, ja tas nepieciešams. Centrālā daļa pret vadītāju ir pavērsta 8,5 grādu leņķī, kamēr augšējā displeja zonā ir izvietots 8 collu skārienjūtīgas info-izklaides sistēmas ekrāns, savukārt “kontroles” zonā ir izvietoti atlikušie kontroltaustiņi, jāpiezīmē, ka to ir krietni vien mazāk nekā iepriekšējās paaudzes Optima.
Konsole jaunajā Optima ir mirdzoši melna, papildināta ar hromētu līniju, kas virzās cauri visam kontrolpanelim, nodalot displeja un kontroles zonas, kā arī paspilgtinot salona interjeru, kas tiek piedāvāts vienkrāsains vai arī divu krāsu toņos. Pircēji var izvēlēties vai melna toņa, vai arī divu krāsu kombinācijas (melns un akmens bēšs; tumši pelēks un gaiši pelēks) auduma vai ādas dekorējumu.
Vairāk vietas katram salona pasažierim
Ceturtās paaudzes Optima paplašinātās interjera un eksterjera dimensijas pārliecina, ka jaunais modelis ir vispraktiskākais, plašākais un komfortablākais no visiem iepriekšējiem.
Tā kā riteņu bāze ir pagarināta par 10 mm, un ir pārveidoti sēdekļi, aizmugurē sēdošajiem pasažieriem ir par 25 mm vairāk vietas kājām nekā pirms tam. Palielinātais auto platums nodrošina vairāk vietas arī plecu augstumā visiem pasažieriem (priekšpusē papildus 20 mm un aizmugurē 17 mm), kamēr garāka un augstāka jumta uzbūve vainagojas plašākā telpā galvas daļā visā salonā ( +5 mm priekšpusē un +5 mm aizmugurē).
Pārveidojot priekšējos un aizmugures sēdekļus, interjera dizaina komanda pievērsusi īpašu uzmanību sēdētāju komfortam. Izveidots stingrāks sēdvietu rāmis, kas samazina vibrācijas, tāpat palielināta sēdvietu izturība, taču katra sēdekļa svars ir samazināts par 2.6 kg, galvas un muguras augšējās daļas balstu pildījumam izmantojot elastīgas putas, kas ļauj sēdētājam iekārtoties sēdvietā daudz komfortablāk. Savukārt priekšējo sēdvietu balsti veidoti no daudz stingrākām un blīvākām putām.
Aizmugurē sēdošajiem pasažieriem ir pašiem savs sildītājs, bet logos iebūvētie saulessargi pieklusina spilgto gaismu, kad rodas vēlēšanās nedaudz pievērt acis, atlaižoties komfortablajos sēdekļos.
Bagāžas ietilpība jaunajā Optima ir pieaugusi no 505 līdz pat 510 litriem, auto paredzēts vairāk telpas gan zem grīdas, gan citās vietās, kas to padara ļoti praktisku.
Par 50% stiprāka virsbūve un daudz dažādu aktīvo drošības tehnoloģiju
Jaunā Optima piedāvā unikāli veidotu virsbūves korpusu, kas apvieno vairāk izturīgu materiālu kā jebkad agrāk, tāpēc ir sasniegti pat ļoti augsti drošības standarti. Izstrādājot jauno Optima, būtiski uzlaboti pasīvās drošības parametri, taču jaunais modelis ir aprīkots arī virkni “hi- tech” aktīvās un autonomās drošības rīkiem, jo Kia inženieru mērķis, veidojot jauno Optima modeli, bija iegūt 5 zvaigzņes Euro NCAP reitingā.
Jaunās Optima korpuss ir izturīgāks nekā jelkad agrāk, pateicoties augstas stiepes izturības tērauda sakausējumiem. 50% no korpusa ir veidoti, izmantojot šo tēraudu, kas salīdzinot ar iepriekšējo Optima versiju, ir par 150 % vairāk. Tāpat vairāk par 450% pieaudzis strukturālās līmes izmantošanas paņēmiens. Rezultātā torsionu stingrība ir pieaugusi par 50%, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, bet virsbūves svars ir samazināts par 8.6 kg. Augstākas izturības tērauda sakausējumi ir pielietoti arī lai stiprinātu A un B pīlārus, sānu griestus, jumtu, grīdu, riteņu arkas, kopumā stiprinot visa auto strukturālo uzbūvi.
Pasīvā drošība automobilī ir uzlabota, izvietojot tajā septiņus gaisa spilvenus. Standartaprīkojumā jaunajā Optima gaisa spilveni ir paredzēti vadītājam, vadītāja ceļu locītavu augstumā, priekšā sēdošajam pasažierim, kā arī vēl automašīnā izvietoti divi sānu un divi aizkarveida drošības spilveni.
Jaunā Optima būs spēcīgs spēlētājs globālajos drošības testos, pateicoties tās mēģinājumiem ieviest visdažādākās tehnoloģijas, kas ļautu mazināt vai pat izbēgt no sekām, kas varētu rasties sadursmju rezultātā.
Kia auto stabilitātes vadība (VSM) tiek piedāvāta kā standarts, nodrošinot stabilitāti bremzēšanas brīdī un pagriezienos, kontrolējot elektronisko stabilitātes sistēmu (ESC) un elektronisko stūres pastiprinātāju, ja tiek konstatēts, ka tas nedarbojas.
Jaunā Optima, atkarībā no vietas, kur tā tiks tirgota, piedāvās šādu papildaprīkojumu drošības uzlabošanai:
• Uzlabotā viedā kruīzkontrole (SCC), kas automātiski pielāgo Optima braukšanas ātrumu, lai saglabātu drošu braukšanas distanci no priekšā esošā auto
• Autonomā avārijas bremzēšanas sistēma (AEBS*), kas izmantojot radara sistēmu, konstatēs potenciālo sadursmi ar citu auto vai gājēju, un palīdzēs transportlīdzeklim apstāties
• Joslu saglabāšanas palīdzības sistēma (LKAS), kas nosaka Optima pozīciju attiecībā pret joslu atzīmēm, un automātiski koriģē kustību, ja konstatē novirzes
• Intuitīva staru kūļa pielāgošanas sistēma (HBA), kas automātiski pielāgo gaismu kūļa intensitāti atkarībā no citu transportlīdzekļu atrašanās vietas un situācijas uz ceļa
• Ātruma ierobežojumu informatīvā funkcija (SLIF), kas informē vadītāju par ātruma ierobežojumiem saskaņā ar kameru fiksētajām ceļazīmēm
• Aklā punkta kontroles sistēma (BSD), kas ar vizuālu brīdinājumu sānu spogulīšos informē, ja vadītājam neredzamajā sānu zonā ir iebraukusi automašīna
• Trauksme par aizmugurē esošu kustību (RCTA), kas brīdina par citiem transportlīdzekļiem aiz Optima, braucot atpakaļgaitā vai novietojot auto stāvvietā.
Jaunā Optima ir unikāla savā segmentā Eiropas tirgū, jo piedāvā ne tikai šaura diapazona radaru, bet arī plašāka diapazona radaru, kas spēj identificēt automašīnas un gājējus daudz lielākā attālumā un braucot ar lielāku ātrumu nekā to spēj konkurentu automašīnās iebūvētie radari. Šaura diapazona pilsētai domātais radars “City” palīdz autovadītājam mazināt vai pat izvairīties no frontālās sadursmes sekām, ja braukšanas ātrums nav lielāks par 50km/h, savukārt plaša diapazona “ Urban” radars palīdz jaunajai Optima konstatēt apstākļus un reaģēt uz notiekošo, ja tā brauc ar 30-80 km/h. AEB sistēma jeb tā dēvētā gājēju kontroles sistēma ir radīta, lai identificētu kājāmgājējus, braucot ar ātrumu līdz 60 km/h, un tādējādi samazinot sadursmes iespēju.
* Autonomā avārijas bremzēšanas sistēma (AEBS) ir tikai palīdzības sistēma, kas neatbrīvo vadītāju no atbildības vadīt automašīnu saskaņā ar drošības noteikumiem. Vadītājam ir jāpiemēro braukšanas stils savām iespējām, prasmēm, likuma prasībām, ceļa un satiksmes apstākļiem. Šī sistēma nav domāta, lai auto varētu pārvietoties autonomi. Papildinformāciju meklējiet īpašnieka rokasgrāmatā.
Veikti būtiski uzlabojumi samazinot trokšņu, vibrāciju un diskomforta līmeni (NVH)
Pieaugot nepieciešamībai pēc mierīgas un relaksējošas braukšanas vides, jaunākās paaudzes Optima var lepoties ar uzlabojumiem, kas pateicoties izstrādes komandas ievērojamajiem centieniem, ir ļāvis vēl vairāk mazināt trokšņu, vibrāciju un diskomforta līmeni (NVH).
Dažas no būtiskākajām inovācijām, lai samazinātu NVH, iekļauj plašāku segumu zem grīdas un efektīvāku vējstikla blīvju izmantošanu. Šie jauninājumi palīdz samazināt vēja radīto troksni par 2%, uzlabo aerodinamiku un, visbeidzot nodrošina degvielas ekonomiju. Uzlabotā paneļa izolācija samazina dzinēja trokšņa līmeni salonā par aptuveni 4%, tas panākts galvenokārt pateicoties būtiskiem akustikas uzlabojumiem dzinējā. Izveidota lielāka šķērssesija, lai palīdzētu izolēt ceļa un dzinēja radīto troksni, vienlaikus samazinot vibrāciju līmeni no grīdas un stūres rata.
Jaunajam automašīnas korpusam, kas veidots no augstas izturības tērauda sakausējuma, ir būtiska loma, paaugstinot komforta līmeni. Ar stingrāku rāmi, virsbūves paneļiem un dzinēja stiprinājumiem, jaunajā Optima versijā veiksmīgi samazinātas vibrācijas salonā. Par 83% spēcīgāki diski vēl vairāk ļauj mazināt vibrāciju, kas rodas saskarsmē ar sliktu ceļu virsmām. Savukārt spēcīgāks automašīnas karkass un riteņi ir ļāvuši Kia inženieriem veikt izmaiņas automobiļa piekares ģeometrijā, vēl vairāk izolējot vibrācijas un ceļa radītos trokšņus, neapdraudot automobiļa dinamikas spējas.
Vienmērīgāka braukšana, veiklāka vadāmība un aprīkojums ar elektronisko piekares sistēmu
Kia dinamiskās attīstības komandas galvenā prioritāte bija uzlabot braukšanu un vadāmību. Uzsvars tika likts uz braukšanas komfortu un stabilitāti, ko klienti sagaida no D-segmenta sedana automobiļiem, vienlaikus nodrošinot augstu manevrētspējas līmeni, ko sola automašīnas sportiskais izskats. Ar vieglāku, spēcīgāku šasiju, piekare labāk izolē vibrācijas un izciļņus uz slikta ceļa seguma. Virkne uzlabojumu piekares uzbūvē palīdz nodrošināt plūstošu un veiklu vadāmību, kas uzlabo kopējo braukšanas komfortu.
Kia inženieri ir izveidojuši neatkarīgu piekari, pārvietojot priekšējā un aizmugurējā palīgrāmja stiprinājuma punktus tuvāk transportlīdzekļa ārmalai, nodrošinot vienmērīgāku braukšanu pa nelīdzenām virsmām. Priekšējā piekare ir modernizēta – divu stabilizatora stiprinājumu vietā tajā tagad ir četri.
Jaunajai Optima ir moderna stūres iekārta ar elektropastiprinātāju (R-MDPS), kas pieejama standartaprīkojumā Eiropā pārdodamajiem modeļiem ar 1.7 litru dzinēju. Piestiprināta tieši stūres statīvam ne kolonnai, jaunā R-MDPS nodrošina lielisku stūres izjūtu un zibenīgu reakciju. Šis uzlabojums dod iespēju izpildīt manevrus vēl mobilāk, ierindojot Optima starp veiklākajām automašīnām D-segmentā.
Jaunās Optima klienti var arī papildus izvēlēties elektronisku stabilitātes kontroli ar iekšējiem vārstiem (ESC), lai nodrošinātu gaitu un vadāmību pielāgotu Eiropas automašīnu vadītāju gaumei. ESC izmanto iekšējos vārstus katram no četriem spraudņiem, un ir savienots ar G-force sensoru, kas iebūvēts priekšējos riteņos. Izmantojot šos sensorus, ESC atpazīst stūres datus un akseleratora pedāļa stāvokli, uzraugot ceļa apstākļus un, pielāgojot stingrākus atsperojumus sportiskākai braukšanai vai lielākam komfortam - autovadītāji var atbilstoši izvēlēties "sporta" un "normālu" režīmu. Sistēma nodrošina tūlītēju, individualizētu amortizācijas spēku katram ritenim. ESC būs pieejams modeļiem, kas aprīkoti ar 1,7 litru CRDi dīzeļdzinēju.
Kia Sakaru pakalpojumi un bezvadu mobilā tālruņa uzlādes ir tikai dažas no jaunajām tehnoloģijām
Jaunākais Optima modelis piesaka savu debiju ar vairākām jaunām, progresīvām tehnoloģijām, lai uzlabotu automašīnas lietojamību, komfortu un ērtības. Jaunās tehnoloģijas, ar kurām aprīkots Optima modelis, padara to par vienu no novatoriskākajiem automašīnām D-segmentā.
Kia jaunākā audio-vizuālās navigācijas (AVN) sistēma izvietota informācijas paneļa centrā. Pircēji var izvēlēties starp 7.0 vai 8.0 collu skārienjūtīgu ekrānu, papildinātu ar satelīta navigācijas sistēmu, kas abas atbalsta DAB digitālo radio, pieejamu daudzviet Eiropā.
Nozīmīgākā AVN sistēmas sastāvdaļa ir Kia Sakaru pakalpojumu komplekts, kas piedāvā plašu, tūlītēju un autovadītājam pielāgotu informācijas klāstu. Jaunās tehnoloģijas automašīnā, kas ietver sastrēgumu atjauninājumus, ātruma kameru brīdinājumus, vietējo meklēšanu un laika prognozes, nodrošina tehnoloģiju kompānija TomTom. Sniedzot lietderīgu reālā laika informāciju, Kia Saistītie pakalpojumi uzlabos drošību, komfortu un prieku katrā braucienā. Automašīnas pircējiem Eiropā, šie pakalpojumi būs pieejama bez maksas septiņus gadus pēc auto iegādes.
Skārienjūtīgais informācijas panelis ir savienots ar sešu skaļruņu audio sistēmu un ir pieejams standartaprīkojumā. Jaudīgā 590 vatu Harman Kardon augstas klases skaņas sistēma sastāv no desmit skaļruņiem, ārēju skaņas pastiprinātāju un Clari-Fi MP3 atjaunošanas tehnoloģiju ir pieejams papildaprīkojumā. Šī Harman Kardon skaņas sistēma, mūzikas mīļotājiem ļaus jaunās Optima salonu pārvērst par personīgo koncertzāli.
Jaunākā Optima būs aprīkota ar bezvadu lādētāju mobilajām ierīcēm. Optima ir pirmā automašīna D-segmentā, kas piedāvā šādu opciju, ļaujot apmierināt pircēju vēlmes pēc jaunākajām tehnoloģijām. Novietots pie centrālās konsoles pamatnes, bezvadu lādētājs ļauj lietotājam uzlādēt savu tālruni kustībā, bez vadu savienojuma. Aprīkota ar iekārtu atpazīšanas tehnoloģiju, 5w uzlādes sistēma aktivizē saderīgu ierīci, kad tā novietota uz pamatnes un brīdina autovadītāju, ja iekārta atstāta uz lādētāja, pametot transportlīdzekli. Sistēma parāda tālruņa uzlādes stāvokli uz instrumentu paneļa un ir aprīkota ar drošības sistēmu, kas pasargā to no pārkaršanas.
Jaunā Optima aprīkota arī ar diviem USB uzlādes ievadiem – vienu priekšpusē, otru automašīnas aizmugurē, ļaujot arī pasažieriem uzlādēt mobilās ierīces.
Atkarībā no tirgus būs pieejamas arī citas tehnoloģijas, piemēram 360 grādu apkārtskata monitors ar četrām kamerām, ļaujot vadītājam veikt labākus manevrus, uz ekrāna atainojot automašīnu no putna lidojuma skatupunkta; Gudrā pārkošanās sistēma (SPAS), kas ļauj automātiski novietot automašīnu pie paralēliem un perpendikulāriem objektiem un palīdz vadītājam droši atstāt autostāvvietu; un Dinamiskā izliekuma lampas (DBL), kas izgaismo ceļu priekšā, atbilstoši stūres novietojumam, labākai redzamībai un uzlabojot braukšanas drošību naktī.
Iespēja izvēlēties – benzīna vai uzlabotu dīzeļdzinēju, būs pieejamas arī uzlādējamās hibrīdversijas
Jaunā Optima pārdošanā šī gada beigās nonāks ar plašu dzinēju klāstu, saglabājot līdzsvaru starp perfektu braukšanas sniegumu un efektivitāti. Ar priekšējo velkošo piedziņu, visi piedāvājuma klāstā esošie motori ir konstruēti tā, lai atbilstu Euro 6 emisiju standartam, tas nozīmē – izplūdes gāzes ir salīdzinoši ļoti tīras. Jaunā Optima būs populārā gan individuālo pircēju vidū, gan arī kā uzņēmumu auto, būs pieejamas automašīnas gan ar benzīna gan dīzeļdzinējiem, atkarībā no patērētāja vēlmēm un vajadzībām.
Tiek prognozēts, ka uzlabotais 1.7 litru CRDi dīzeļa dzinējs, būs pārdotākais Eiropas tirgū. Saglabājot esošā modeļa iezīmes, tas ieguvis virkni uzlabojumu, padarot to jaudīgāku, ar lielāku griezes momentu un samazinātu emisiju daudzumu.
Šī dzinēja parametri būs 141 ps (palielinājums ni 136 ps), ar griezes momentu 340 Nm (palielinājums no 325 Nm), modernizētais 1,7 litru dīzeļdzinējs piedāvā uzlabojumus dzinēja reakcijai, griezes momentam, degvielas ekonomijai un NVH. Uzlabotais dzinējs lepojas ar daudz zemāku CO2 izmešu līmeni, kas samazināts par 14% līdz 110 g / km (ja aprīkots ar manuālo pārnesumkārbu un Kia Idle Stop/Go degvielas taupīšanas tehnoloģiju).
Jauns elektroniskais mainīgas ģeometrijas turbokompresora pārveidotājs, uzlabo turbokompresora efektivitāti un nodrošina labāku akseleratora reakciju, uzlabojot griezes momentu pie zemiem apgriezieniem. Maksimālais griezes moments tagad ir pieejams no 1,750-2,500 rpm, nodrošinot labāku vadāmību pie dažādiem motora apgriezieniem - maksimālais griezes moments iepriekšējam Optima modelim bija pieejams no 2,000-2,500 rpm. Jauns virzuļa pārklājums samazina berzi caur četriem cilindriem, ir samazināts dzinēja troksnis, nodrošinot papildu skaņas izolāciju visā automašīnā.
Jaunākā Optima pieejama arī aprīkojumā ar 2.0 litru CVVL dzinēju, kas papildināts ar nepārtraukti mainīga vārstu pacēluma tehnoloģiju, vienmērīgi nodrošinot 163 ps jaudu un paātrinātu dzinēja atbildi.
Kia ražotnē pašlaik tiek izstrādāts plašāks piedziņu klāsts, kas nodrošinās iespēju 2016. gadā prezentēt augstas efektivitātes elektrisko Optima hibrīdu, kā arī Kia Motors Europa pirmo augstas veiktspējas sedanu.
Zemāks emisiju līmenis, pateicoties jaunajai septiņu pārnesumu dubultā sajūga transmisijai (DCT)
Jaunākais Optima modelis ir aprīkots ar Kia zīmola progresīvo septiņu pārnesumu dubultā sajūga transmisiju (DCT), ko uzņēmums nesen prezentēja jaunākajā Kia cee’d versijā, un ir pieejams tikai modeļiem ar pārdotāko 1.7 litru CRDi dīzeļmotoru. Kia jaunā DCT spēj nodrošināt augstāku griezes momentu turbodīzeļa dzinējiem un tiek piedāvāta, lai nodrošinātu sportiskāku braukšanas pieredzi ar tūlītēju zobrata pārnesuma maiņu.
Kia jaunā DCT ir radīta Kia rūpnīcā, veidojot to zemākam degvielas patēriņam, nodrošinot sportisku braukšanu manuālajā režīmā un mierīgu automātiskajā režīmā.
Jaunās DCT galvenās priekšrocības būs ātrāka pārnesumu pārslēgšana, salīdzinot ar automātisko transmisiju, un zemākas ekspluatācijas izmaksas. Auto, kurš aprīkots ar jauno DCT 1.7 litru CRDi dzinēju, CO2 emisija samazināta uz 116 g/km, 40 g/km uzlabojums pieejams Optima modelim, kas aprīkots ar sešu pārnesumu automātisko transmisiju. Šis 25% izmešu samazinājums nodrošina labāko emisiju līmeni dīzeļa automātisko transmisiju klāstā.
1.7 litru CRDi ir pieejams arī ar sešu pārnesumu mehānisko pārnesumu kārbu, tikmēr 2.0 litru CVVL dzinējs var tikt aprīkots ar sešu pārnesumu mehānisko vai manuālo pārnesumu kārbu.
2016 gada Kia Optima būs pārdošanā no 2015.gada pēdējā ceturkšņa
Jaunākais Kia Optima pārdošanā Eiropā nonāks 2015. gada 4.ceturksnī, piedāvājot standartaprīkojumā uzņēmuma unikālo 7 gadu, 150 000 km garantiju. Visi jaunie Optima modeļi Eiropas tirgum tiks būvēti Kia rūpnīcā Hwasung, Korejā.